USA Deel 2 - Reisverslag uit Jonesboro, Verenigde Staten van Tommie Overkamp - WaarBenJij.nu USA Deel 2 - Reisverslag uit Jonesboro, Verenigde Staten van Tommie Overkamp - WaarBenJij.nu

USA Deel 2

Door: Tommie Overkamp

Blijf op de hoogte en volg Tommie

13 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Jonesboro

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het eerste deel heb geschreven. Na veel commentaar dat ik eindelijk weer eens een blogje moest schrijven ben ik er dan toch maar aan begonnen. Het heeft eventjes gekost maar dan heb je ook wat. Ik ben veel te druk geweest met de studie (11 A's in de pocket) en de feestjes om de blog goed bij te houden.

Na de eerste blog is de tijd heel erg snel gegaan. Veel tijd is naar de studie gegaan maar er zijn ook erg veel uurtjes doorgebracht in JTown, de plaatselijke drankschuur. Daarnaast heb ik met Rian en een Amerikaanse klasgenoot een vistripje ondernomen naar een van de riviertjes die Jonesboro rijk is en daar hebben we 25 vissen de man kunnen vangen. Na het vissen snel naar huis gegaan om de visjes schoon te maken en na wat preparatie met Cajun kruiden zijn deze visjes gebakken en burgemeester gemaakt door de drie avonturiers.

Een aantal weken geleden verveelden we ons een beetje en hebben toen besloten om de dobbelstenen erbij te pakken en een potje Yahtzee te spelen. Dat beviel erg goed en het is nu vaste prik om bij de JTown eerst een aantal dobbelsteentjes te werpen voordat we echt uit ons dak gaan. De eerste American Football wedstrijd heeft een aantal weken geleden ook al plaatsgevonden. Het was 35 graden tijdens de wedstrijd dus we hebben gebruik gemaakt van de nodige versnaperingen om onze lichamen wat af te koelen. Niet erg goed gelukt.

Er is maar een ding waar ik op het moment knettergek van aan het worden ben hier en dat is het voedsel. Niet binnen te houden dat Amerikaanse voedsel. Er is één dag geweest dat ik echt lekker heb gegeten, dat was de Zuid-Afrikaanse "Heritage Day" waar we genoten hebben van een heerlijke braai.

Afgelopen vrijdag ben ik overvallen door mijn "vrienden" die mij een aantal maanden hebben voorgelogen. Zonder mijn medeweten hebben Baeten en Kyllian besloten om een reisje te maken door de USA en komende week eventjes langs te wippen voor een bakje koffie. Erg leuke verrassing, een top vooruitzicht om eventjes wat Nederlanders om me heen te hebben.

Ik ga proberen om de blog wat vaker bij te houden, ik durf niet te zeggen of dat ook echt gaat lukken maar ik zal mijn best doen.

Groetjes uit Jonesboro!

  • 13 Oktober 2017 - 08:03

    Giovanni:

    Kijk, hier hebben we wat aan. Krijgen zo een mooie indruk van hoe het bij jou er aan toe gaat. Hartstikke leuk om je reisverslag te lezen. Ik verheug me op het volgende reisverslag. Maar in geen clicks?
    Groetjes Gio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jonesboro

Tommie

Studeren aan Arkansas State University in Jonesboro, Arkansas - The United States to 1876 - The United States since 1876 - United States Civil War & Reconstruction - The United States Government - State & Local Governemnt

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 5324

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 01 Januari 2018

Studeren in de United States of America

Landen bezocht: