Studeren in de Verenigde Staten van Amerika - Reisverslag uit Jonesboro, Verenigde Staten van Tommie Overkamp - WaarBenJij.nu Studeren in de Verenigde Staten van Amerika - Reisverslag uit Jonesboro, Verenigde Staten van Tommie Overkamp - WaarBenJij.nu

Studeren in de Verenigde Staten van Amerika

Door: Tommie

Blijf op de hoogte en volg Tommie

22 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Jonesboro

Na lang wikken, wegen en onzeker gedoe besloot ik in november 2016 dat ik toch echt naar de Verenigde Staten wilde voor mijn studie. Met hulp van Universiteit Leiden (hartelijk dank Gaye Eksen) en ISEP ben ik uiteindelijk in contact gekomen met Arkansas State University om daar te gaan studeren. Voordat ik vertrok natuurlijk eerst een tot ziens en houdoe bij mijn vriendjes en vriendinnetjes in Leiden en Valkenswaard maar het echte afscheid kwam natuurlijk op Schiphol toen ik afscheid moest nemen van mijn pap en mam. Na veel geregel en gedoe was de grote dag daar. 11 augustus 2017. Na een aantal tranen en een dikke kus links en rechts kon deze jongen echt beginnen aan zijn grote reis. Op Schiphol eerst nog een uur lang met onze vakantiegangers Bax en Baeten gebeld (Rico maakte ook nog af en toe wat geluid) maar daarna moest ik toch echt 11 uur lang het vliegtuig in richting Houston, Texas. In Houston aangekomen eerst de visumcontrole, daarna de douane en toen rennen naar het volgende vliegtuig richting Memphis, Tennessee.

Vrijdagavond kwam ik aan in Memphis maar uitgeput door het reizen en tijdsverschil op tijd het bed in gedoken. Op zaterdag eerst een skypie met pap, mam, uncle Louis, tante Francis en onze Nick, daarna ben ik toch echt de toerist gaan spelen. Eerst een drankie met Elvis en een rondleiding in het beroemde Sun Studio, later op de dag een rondrit door de stad langs alle mooie trekpleisters die Memphis rijk is. Het plan was eigenlijk om 's avonds in mijn eentje het nachtleven in te duiken maar uiteindelijk is het toch een sixpack bier en een Burger King op de slaapkamer geworden. De planning voor zondag was met de Greyhound bus naar mijn nieuwe (tijdelijke) woonplaats Jonesboro, Arkansas. Dit plan is wél geslaagd.

Na wat relaxen aan het zwembad en wat eten en drinken bij de Mexicaan om de hoek ben ik weer eens gaan slapen want om 6 uur 's morgens ging de wekker weer om dan eindelijk echt naar Arkansas State te gaan. De eerste dag duurde lang maar al meteen in contact gekomen met wat leuke nieuwe mensen. Na het krijgen van mijn nieuwe kamer bleek ik in klein-Tokyo aangekomen te zijn. Twee mensenschuwe Japanners ontvingen mij in de North Park Quads en dat was toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Uiteindelijk kunnen wisselen met een andere Japanner waardoor ik samen ging wonen met Rian, een blanke Zuid-Afrikaan waar het vanaf het moment dat ik op de universiteit aankwam al goed mee klikte. Naast Rian had ik vanaf het begin een goede klik met Rian's Zuid-Afrikaanse vriendinnetjes Coret en Shandré en de twee Spanjolen Juan en Sebastián. De eerste week is een soort vakantie geweest. Overdag zwemmen in het zwembad van de campus en in de avond biertjes drinken in de bar. Het weekend op een zelfde soort manier voortgezet. Lekker dansen in The Vault, een ritje in de Mustang, een afterparty bij een Turk (met wel een hele rare snor) en een huisfeestje van het rugbyteam. Toen begon de eerste schoolweek in the USA. Vandaag (dinsdag 22 augustus) mijn tweede dag gehad en kennis gemaakt met alle vakken die ik hier ga volgen. Het verhaaltje over het studeren is ietwat kort maar ik kan jullie geruststellen, dat studeren komt ook wel goed.

Ondanks het missen van ons pap, ons mam, de familie, Yvette Verster (opdrachtgeefster van de blog, zoek maar op op Facebook), Hybris, mijn vriendjes, vriendinnetjes, Cafe in de Swaen, Kees, Huize Wild&Vrij, de buurt waar ik mijn korte leven heb doorgebracht en mijn nieuwe onderkomen in Leiden, voel ik me op het moment erg op mijn gemak in het verre Amerika. Ik heb het idee dat het wel goed gaat komen hier. Jullie horen nog van mij (hoop ik)!

  • 23 Augustus 2017 - 02:48

    Yvette :

    Nou Dommie ik ben blij dat je naar je opdrachtgever geluisterd hebt , leuk om zo op de hoogte te blijven en super dat je het nu al zo naar je zin hebt .Ben jij daar de enige Nederlander of zijn er toch meer?
    xxx nog veel plezier daar en houd ons op de hoogte

  • 23 Augustus 2017 - 07:40

    Francis:

    Hey Tommie, geweldig dat je toch naar Yvette hebt geluisterd. Wat fijn om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Geniet ervan jongen en de groetjes van je tantetje Francis xxx

  • 12 September 2017 - 09:11

    Yvette:

    Hey Tommie hoe is het met Irma ? En met jou natuurlijk , is het wat je ervan verwacht had? Nog tijd voor feestjes of alleen hard werken ? Groetjes form Valkenswaards

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jonesboro

Tommie

Studeren aan Arkansas State University in Jonesboro, Arkansas - The United States to 1876 - The United States since 1876 - United States Civil War & Reconstruction - The United States Government - State & Local Governemnt

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 5343

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 01 Januari 2018

Studeren in de United States of America

Landen bezocht: